FAQ

FAQ

Thermomix

Hvad skal jeg være opmærksom på med min nye Thermomix?
  • Thermomix skal løftes, hvis den skal flyttes. Vægten er placeret i ’fødderne’ på maskinen og kan risikerer at blive beskadiget ved at trække maskinen over en bordoverflade. Det vil betyde, at din vægt ikke vil fungere optimalt.
  • Sommerfuglen må benyttes ved max hastighed 4.
  • Dejskraber skal anvendes i skålen med urets retning for at skrabe i bunden af skålen. Du skal køre/skubbe på den sløve side af kniven – ellers kan der komme hak i silikonen.
Min Thermomix svinger i vægt
  • Vægten er meget følsom, det er nok hvis du blot skubber lidt til bordet eller du puster på din Thermomix, at den vil svinge.
  • Det er ok hvis den viser +/- 3 gram.
  • Rengør bordpladen Thermomix’en står på samt de tre ’fødder’ i bunden af maskinen.
  • Svinger den stadig meget, så skriv til os på info@sylvestogco.dk

Forsendelse

Hvornår bliver min bestilling sendt?
  • Hvis din ordre er gået igennem inden kl. 12 (mandag -fredag), så sender vi gerne samme dag.
Hvornår kommer mine varer?
  • Normalt går der 1-2 hverdage fra vi har sendt din ordren– til den er på det valgte afhentningssted.
  • Vi anbefaler at downloade PostNord app’en, så du kan følge din forsendelse.
Kan jeg hente min ordre?
  • Ja, når du lægger ordren på vores webshop, så kan du vælge at afhente ordren på vores lager i Hillerød. Se forsiden for åbningstider.

Cookidoo

Jeg kan ikke logge på cookidoo konto
  • Du skal være sikker på, at det er den rigtige side du prøver at logge på https://cookidoo.international/foundation/en
  • Du skal være sikker på at det er den rigtige mail du har oprettet kontoen med.
  • Hvis du ikke kan huske password, skal du trykke på ”Forgot password”. Du vil modtage en mail, hvor du kan resette dit password
Jeg kan ikke overskue alle de opskrifter på de mange sprog
  • På Cookidoo, under ”View profile” -> ”Search filter preferences” -> ”Update filter”, kan du vælge de sprog du ønsker at se opskrifter på.
Jeg har købt en brugt TM og kan ikke logge på TM med min nye profil
  • Du skal være sikker på, at tidligere ejer har slettet TM fra sin profil. Det skal gøres under ”Account” -> ”My devices” -> ”Deactivate”. Derefter kan du logge på med din profil.

Tilbehør

Min kniv er knækket
  • Thermomix er konstrueret således, at for at beskytte motoren – er det kniven som knækker først. Det sker oftest hvis man overbelaster Thermomix med frosne eller hårde varer.
  • I instruktionsbogen kan man læse, hvor ofte man anbefaler at udskifte kniven.

Garanti

Jeg har handlet som privat, hvor længe gælder garantien?
  • Vi yder 2 års garanti på Thermomix ved mekaniske fejl.
  • Tilbehør er omfattet af reklamationsretten.
Jeg har handlet som virksomhed, hvor længe gælder garantien?
  • Vi yder 3 ugers garanti på Thermomix ved mekaniske fejl.
Hvad er ikke dækket af garantien?
  • normal slitage
  • forkert, uagtsom eller grov brug af produktet
  • forkert montering eller installation eller dele af tilbehør
  • brug af produktet med ikke-originale Thermomix-dele eller tilbehør
  • manglende overholdelse af brugsanvisningen eller de anbefalede vedligeholdelsesprocedurer for produktet
  • ydre påvirkninger eller brug med forkert elektrisk spænding
  • reparationer eller ændringer foretaget af andre parter end Sylvest & Co
  • anvendelse af produktet til erhvervsmæssige og/eller kommercielle formål frem for normalt husholdningsbrug
  • forkert montering eller installation eller uautoriseret ændring af produktet
  • manglende øjeblikkelig underretning af Sylvest & Co om eventuelle defekter
Go to Top